دانلودیها | دانلود نرم افزار , برنامه و بازی اندروید

آنچه شما درباره خود فكرمی كنید، بسیار مهمتر از اندیشه هایی است كه دیگران درباره شما دارند.

مطالب محبوب این ماه

بررسی خصوصیات مخزن استیل

  • بازدید: 8725 بازدید
  • دسته: موبایل
  • دیدگاه‌ها برای بررسی خصوصیات مخزن استیل بسته هستند

اگر دقت کرده باشید امروزه در اکثر مکانهای صنعتی مانند کارخانجات و کارگاه ها افراد برای نگهداری مایعات از مخازن استیل استفاده می‌کنند. شک نکنید که این گروه از مخازن دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارهای فیزیکی هستند. دوام این محصولات نیز بسیار بالا است. در نظر داشته باشید استیل با اکثر مواد شیمیایی واکنش نمی‌دهد؛ از این جهت می‌توان از این نوع مخازن برای نگهداری بسیاری از مواد شیمیایی استفاده کرد. در ادامه درباره خصوصیات و ویژگی‌های مخزن استیل بیشتر توضیح خواهیم داد.

مخازنی که از استیل ساخته شده‌اند، در برابر پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. در نظر داشته باشید این نوع مخازن را در اندازه‌های متفاوت برای صنایع مختلف می‌سازند. ظرفیت مخازن می‌تواند بین هزار لیتر تا صدهزار لیتر باشد. شایان‌ذکر است مخازنی که بیش از بیست هزار لیتر ظرفیت دارند در اکثر مواقع در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بررسی ساختار کلی مخازن فولادی

میزان مقاومت مخزن استیل به ورق مورد استفده شده در آن بستگی دارد و یکی از مشخصه های تمایز بین تولید کنندگان مختلف است. معمولاً مخازنی که در ساخت آن‌ها از ورق‌های استیل با ضخامت بالا استفاده شده است دوام بسیار بیشتری در برابر فشارهای فیزیکی دارند. ذکر این نکته حائز اهمیت است احتمال ایجاد سوراخ در بدنه مخازن ساخته شده از ورق‌های استیل ضخیم بسیار کمتر است؛ از این جهت افراد برای ساخت مخازن استیل مورد استفاده جهت نگهداری مواد اسیدی از ورق‌های ضخیم استفاده می‌کنند.

نصب مخازنی که از ورق‌های استیل ضخیم ساخته ‌شده‌اند اندکی دشوارتر از سایر مخازن است. مخازن فولادی در اکثر مواقع به شکل استوانه ساخته می‌شوند. معمولاً ضخامت کف مخزن استیل بیشتر از اطراف آن است. در اکثر مواقع این نوع مخازن به‌صورت عمودی در اماکن صنعتی نصب می‌شوند.

محبوبیت مخازن استیل از مخزن فایبرگلاس بسیار زیادتر می باشد و دلیل اصلی این موضوع دوام بالاتر این گروه از مخازن به‌حساب می‌آید. در برخی از مواقع مخازن را به‌صورت چند لایه می‌سازند. استفاده از چند لایه ورق استیل در ساختار مخازن مزایای متعددی دارد. این کار باعث کاهش انتقال حرارت از سمت مایع درون مخزن به محیط اطراف می‌شود.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

تولید مخزن استیل در ابعاد و احجام مختلف برای نگهداری انواع سیالات

مزایای استفاده از مخازن فولادی در برابر سایر مخازن

مهم‌ترین مزیت استفاده مخازن از جنس استیل دوام بسیار بالای آن‌ها در برابر فشارهای فیزیکی است. در نظر داشته باشید این گروه از مخازن نسبت به مخازن پلی‌اتیلن بین سی تا چهل و پنج درصد مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند. در نظر داشته باشید آلیاژ استیل با اکثر مواد شیمیایی یا قلیایی واکنش نمی‌دهد؛ ازاین‌رو می‌توان از مخزن استیل برای نگهداری مواد شیمایی دارای پی‌اچ غیرخنثی استفاده کرد.

از مهمترین مشخصات مخزن استیل تولید شده شرکت سازآب مقاومت و دوام بالای آن در برابر هرنوع پوسیدگی است؛ به همین دلیل استفاده از این مخازن در محل هایی که رطوبت بالایی داشته یا بعبارتی شرجی است نیز ایده‌آل به‌حساب می‌آید. این مخزن‌ها قابل‌بازیافت هستند. به‌طورکلی این گروه از مخازن تأثیرات زیست‌محیطی منفی بسیار کمی دارند. تعمیرکردن مخازن فولادی نسبت به مخازن فایبرگلاس آسان‌تر است. بسیاری افراد به دلیل تعمیرپذیری آسان این مخزن‌ها را انتخاب می‌کنند.

فرآیند تولید مخزن فولادی به مراتب از تولید مخزن فایبرگلاس ساده تر می باشد (این بدین نیست که هر شرکتی قادر به تولید مخزن استیل مرغوب است بلکه تکنولوژی و دانش مناسبی نیز برای تولید نیازمند هستیم.) از میان سایر مزایای استفاده از این نوع مخازن می‌توان به عدم امکان رشد میکروارگانیسم‌ها درون آن‌ها اشاره کرد. احتمال رشد و تکثیر باکتری یا قارچ درون این مخزن‌ها پایین است. برای تهیه قطعات آشپزخانه صنعتی و انواع مخازن می‌توانید با گروه سازآب تماس بگیرید. این گروه تجربه بسیار بالایی در زمین تولید انواع مخازن و سیستم‌های تهویه مطبوع دارد.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

استفاده از مخزن استیل در صنعت داروسازی بدین شکل است

بررسی خصوصیات مخزن فولادی تک جداره

به‌طورکلی اکثر مخازن استیل مورد استفاده از نوع تک‌جداره هستند. در نظر داشته باشید این مخازن معمولاً در ظرفیت‌های هزار لیتر تا ده هزار لیتر ساخته می‌شوند. بااین‌وجود امکان ساخت مخازن تک‌جداره با سایزهای بزرگ‌تر نیز وجود دارد. مخزن استیل تک‌جداره به‌آسانی می‌تواند گرما را از خود عبور دهد؛ از این جهت نباید در محیط‌هایی که دمای بسیار بالایی دارند از مخازن تک‌جداره استفاده کرد.

مخازن تک‌جداره در برابر تأثیرات منفی اشعه فرابنفش مقاومت بالایی ندارند. این اشعه می‌تواند از بدنه مخازن تک‌جداره عبور کند؛ به همین دلیل استفاده از مخازن تک‌جداره برای محیط‌های که در معرض نور خورشید قرار دارند ایده‌آل به‌حساب نمی‌آید. اشعه فرابنفش می‌تواند در ترکیبات شیمیایی داخل مخازن تک‌جداره تغییر ایجاد کند.

در نظر داشته باشید احتمال خروج مایعات از مخزن استیل تک‌جداره در صورت سوراخ‌شدن ورق مورد استفاده در ساختار بدنه وجود دارد. استفاده از مخازن استیل تک‌جداره برای مواقعی که افراد می‌خواهند دمای مایع درون مخزن را در نقطه خاصی نگه دارند ایده‌آل نیست. در واقع پس از گذشت زمان محدودی دمای مایع درون مخزن تک‌جداره با دمای محیط اطراف یکسان می‌شود.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

مخزن استیل استفاده شده در صنعت پتروشیمی

بررسی ویژگی‌ها و خصوصیات مخازن فولادی چند جداره

در برخی از مواقع افراد می‌خواهند دمای مایع درون مخازن استیل تغییر نکند. در چنین شرایطی استفاده از مخازن چند جداره الزامی به‌حساب می‌آید. با استفاده از مخازن دوجداره می‌توان تا مدت‌ها دمای مایع درون مخزن استیل را در نقطه مشخصی ثابت نگه داشت. در نظر داشته باشید مخازن دوجداره در ظرفیت‌های بالای هزار لیتر تولید می‌شوند. افراد می‌توانند از این نوع مخازن برای نگهداری مواد شیمیایی دارای ترکیبات خاص نیز استفاده کنند.

از میان سایر مخازن فولادی می‌توان به مخازن سه جداره اشاره کرد. معمولاً در زمانی که افراد بخواهند در مخازن استیل دو یا چند ماده شیمایی مختلف را با یکدیگر ترکیب کنند باید مخازن سه جداره داشته باشند. در نظر داشته باشید این نوع از مخازن در صنایع پتروشیمی کاربردهای متعددی دارند. مخازن سه جداره در صنعت داروسازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به‌طورکلی هزینه ساخت مخازن سه جداره به طور قابل‌توجهی از سایر مخازن فولادی بالاتر است. ظرفیت مخازن سه جداره بالاتر از هزار و پانصد لیتر است. برای تهیه انواع مخازن می‌توانید با گروه سازآب تماس بگیرید. ذکر این نکته حائز اهمیت است این گروه تجربه بسیار بالایی در زمینه ساخت و تولید قطعات صنعتی دارند.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

فرایند تولید مخازن برای نگهداری انواع مواد شیمیایی

ابزارهای جانبی مخازن فولادی مورد استفاده برای نگهداری انواع مایعات

در برخی از مواقع روی مخزن استیل یک دماسنج نصب می‌کنند. این دماسنج وظیفه اندازه‌گیری دمای مایع درون مخزن را برعهده دارد. در نظر داشته باشید اکثر مخازن استیل سه جداره دارای دماسنج هستند. از میان سایر ابزارهای جانبی مخازن می‌توان به فشارسنج اشاره کرد. با فشارسنج می‌توان فشار مایع درون مخزن را سنجید. مخازنی که روی آن‌ها فشارسنج نصب شده باشد قیمت بالاتری از سایر مخازن فولادی دارند.

همان‌طور که پیش‌تر به این موضوع اشاره کردیم بسیاری از افراد برای نگهداری مایعات دارای پی‌اچ غیرخنثی از مخزن استیل استفاده می‌کنند. روی برخی از مخازن یک ابزار برای سنجش پی‌اچ مایعات درون مخزن قرار می‌گیرد. چنانچه افراد بخواهند دو یا چند ترکیب شیمایی را درون مخازن فولادی با یکدیگر ترکیب کنند باید روی مخازن یک همزن نصب کنند. ذکر این نکته حائز اهمیت است همزن‌ها غالباً روی مخازن سه جداره نصب می‌شوند.

C:\Users\umet\Desktop\عکس متن\1.jpg

ساختار کلی یک مخزن سه جداره از جنس آلیاژ استیل

در کمترین زمان ممکن مخزن استیل چطور تولید می شود؟

برای نگهداری انواع مایعات می‌توان از مخازن استیل استفاده کرد. این مخازن دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارهای فیزیکی هستند. این مخازن را می‌توان در دو گروه تک‌جداره و چند جداره دسته‌بندی کرد. مخزن فولادی با مواد شیمایی دارای پی‌اچ غیرخنثی واکنش نمی‌دهد؛ از این جهت این مخزن برای نگهداری مواد اسیدی و قلیایی ایده‌آل به‌حساب می‌آید. در نظر داشته باشید مقاومت مخازن ساخته شده از استیل در برابر پوسیدگی بسیار بالا است.

برای تهیه مخزن استیل می‌توانید با گروه سازآب تماس بگیرید. این گروه تجربه بسیار بالایی در زمینه ساخت انواع مخازن، لوله‌ها و سیستم‌های تهویه هوای مطبوع دارد. گروه فنی سازآب یکی از برترین مجموعه‌های فعال در زمینه تولید قطعات صنعتی در سطح کشور است.


 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.